vrijdag 4 december 2015

Dag 5

De laatste dag! In vergelijking met andere dagen was ik deze keer niet uitgeslapen! Ik was mijn oordopjes vergeten en kon dus geen slaap vatten met het nachtlawaai. Met twee uurtjes slaap zag ik er tegen op om überhaupt iets te doen vandaag. Om acht uur ging ik ontbijten om wat energie te krijgen voor wat komen zal. Na het ontbijt ging ik me opfrissen en mijn valies maken.

Voor dat de activiteit begon werd er terug verzameld en kregen we een inleiding van de actieve ochtendactiviteit. We gingen met z'n allen naar de duinen om op te warmen. Er was een gigantische voedingsdriehoek getekend in het zand waarbij we bij elk niveau een opwarmingsoefening moesten doen. Bij het bereiken van de punt moesten we ons in groepjes verdelen. We werden verdeeld in groepen met verdeelde krachten en verschillende sterktes. Ik had er eerlijk gezegd geen zin in, vooral door te weinig slaap.

We kregen een blad met 24 voedingsproducten op. Elk product stond gelijk aan een aantal calorieën, de calorieën zelf werden niet meegedeeld. De bedoeling was om zo weinig mogelijk calorieën over te hebben op het einde van de activiteit. Dit door het uitdagen van andere groepjes en opdrachten te vervullen. Elke opdracht of spel bestond uit iets sportiefs. Bij het winnen van een spel mocht je twee voedingsproducten schrappen, bij het verliezen mocht je er maar één schrappen. Na het spelen van de eerst opdracht kreeg ik er zin in, puur omdat ik een competitief iemand ben. Ik wilde winnen natuurlijk. Na het einde van de activiteit werd er terug verzameld om de scores te overlopen. De calorieën werden meegegeven en moesten deze optellen. We stonden niet op nummer één  maar ik was ook tevreden met de tweede plaats. Ik was vrij trots op mezelf met mijn prestaties en dit met weinig slaap! De winnaars kregen elk een kookboek.

Tenslotte gingen we lunchen. Het middagmaal bestond uit brood, spaghetti en de restjes van gisteren en het ontbijt. Hierna werd er opgeruimd en konden we allemaal naar huis. Ik wilde zo snel mogelijk naar huis om wat slaap in te halen. Het was een tof weekend, ik heb veel mensen leren kennen. Ik heb er nieuwe vrienden bij en het is zeker voor herhaling vatbaar, maar dan met meer slaap!

Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten